| Autor: | Peter F. Drucker |
| Wydawnictwo: | MT Biznes |
| Kod: | MT24032 |
| ISBN: | 9788382315059 |
| Numer wydania: | 2, w nowej szacie graficznej |
| Data premiery: | 26.07.2024 |
| Format: | 158 mm x 233 mm |
| Oprawa: | twarda |
| Tytuł oryginalny: | The Practice of Management |
| Ilość stron: | 592 |
| Przekład: | Tomasz Basiuk, Janusz Gołębiowski, Zygmunt Broniarek |
Praktyka zarządzania
Praktyka zarządzania, Peter F. Drucker
Sztuka zarządzania w przedsiębiorstwie
Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach:
- po pierwsze jako „biznes”, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta;
- po drugie jako „organizację”, opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością;
- po trzecie jako „instytucję społeczną”, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego.
Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker pokazał światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś do sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze – ta książka w sposób żywy i przystępny pokazuje, co trzeba umieć i co robić, by biznes mógł się udać.
Jest to książka fundamentalna i nie bez powodu jej autora nazywa się ojcem założycielem zarządzania (a wręcz – jego papieżem). To rzeczywiście biblia biznesu – żywy poradnik przydatny we wszystkich sprawach biznesowych i związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem.
Nie przystępujmy do jej czytania z myślą, że jesteśmy zapóźnieni. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć – dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu.
- Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz
Peter F. Drucker urodził się w Wiedniu w 1909 roku. Zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od 1937 roku pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.
Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005.
Peter F. Drucker jest znany nie tylko ze swoich książek poświęconych zarządzaniu, lecz również z proroczych analiz politycznych, ekonomicznych i społecznych. Jego książki obejmują ponadpięćdziesięcioletnią historię współczesną.
Peter F. Drucker urodził się w Wiedniu w 1909 roku. Zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od 1937 roku pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.
Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005.
Peter F. Drucker jest znany nie tylko ze swoich książek poświęconych zarządzaniu, lecz również z proroczych analiz politycznych, ekonomicznych i społecznych. Jego książki obejmują ponadpięćdziesięcioletnią historię współczesną.
MT Biznes sp z o.o
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
Polska
| DPD Pickup punkt odbioru/ automat paczkowy | od 9.99 zł |
| InPost Paczkomat 24/7 | od 13 zł |
| Firma kurierska DHL | od 14 zł |
| Kurier DPD | od 14 zł |
| Kurier Inpost | od 14 zł |
| Punkt DHL Parcelshop | od 14 zł |
| Firma kurierska | od 14 zł |
| Darmowa dostawa | od 159 zł |
Brak ocen.
Bądź pierwszy i dodaj opinię.
59 zł
53 zł
Data premiery: 20.11.2019
Format: 145 mm x 205 mm
Oprawa: miękka
Ilość stron: 258
Data premiery: 2019
Format: 152 x 227 mm
Oprawa: miękka
Ilość stron: 272
Data premiery: 24.10.2023
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 240
Data premiery: 23.02.2018
Format: 165 mm x 235 mm
Oprawa: miękka
Ilość stron: 396
Data premiery: 27.03.2015
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka
Ilość stron: 208
Data premiery: 10.03.2023
Format: 158 mm x 233 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 218
Data premiery: 06.10.2023
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 320
Data premiery: 2019
Oprawa: miękka
Ilość stron: 290
Data premiery: 01.02.2019
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 104
Data premiery: 09.09.2016
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 250
Data premiery: 16.04.2021
Format: 141 mm x 218 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 404
Format: 16.5x23.5cm
Ilość stron: 304